.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

26 Kasım 2023 Pazar

Kavak ağacına tırmanan kabak.

 Kavak ağacının yanında bir kabak filizlenmiş.

Bahar ilerledikçe kabak, ağaca sarılarak hızla büyümeye başlamış.

Kısa süre sonra neredeyse kavak ağacının tepesine kadar tırmanmış.

Kabak, bir gün Kavak ağacına sormuş:

"Sen kaç ayda bu boya geldin?"

Kavak cevap vermiş:

"Ayda değil yılda diye sorman lazım. 10 yılda geldim bu boya."

"10 yılda mı? Hıhımmm..." demiş Kabak ve çiçeklerini sallayarak böbürlenmeye başlamış:

"Bak ben iki ayda seninle aynı boya ulaştım."

"Doğru..." demiş Kavak, "Doğru, iki ayda benimle aynı boya geldin."

Günler günleri kovalamış.

Sonbaharın ilk rüzgarları esmeye başlamış.

Kabak önce üşümeye sonra da yapraklarını dökmeye başlamış.

Soğuklar arttıkça da artık ağaca tutunamayarak aşağıya doğru düşmeye başlamış.

Bu durumdan endişelenen Kabak, üzüntü içinde Kavak ağacına sormuş:

"Neler oluyor bana ağaç?"

Kavak ağacı cevap vermiş:

"Ölüyorsun Kabak."

"Niçin?" diye sormuş Kabak.

Kavak cevap vermiş:

"Benim 10 yılda geldiğim yere sen 2 ayda gelmeye çalıştığın için."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder