.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

28 Kasım 2023 Salı

Gelişmiş batı ülkeleri ile geri kalmış ülkelerin ortaklığının sonuçları

 Tavuk, çayırda otlayan ineğe gitmiş:

“Merhaba inek hanım!”

İnek, tavuğun kendisine, merhaba demesini yadırgamış:

“Hayrola?”

Tavuk:

“Size, ortaklık teklif etsem, ne dersiniz?”

İnek, ne kadar inek olsa da, bir işi reddedecek kadar aptal olmadığından sormuş:

“Söyle bakalım, ne işi bu?”

“Sizinle sucuklu yumurta yapalım, insanlar sucuklu yumurtaya bayılır!”

İneğin aklı yatmış, tamam demiş.

Bunun üzerine tavuk ortaklık şartlarını sıralamış:

“Bana münasip bir yerde folluk gösterin, gidip yumurtalarımı folluğa doldurayım!”

Birkaç gün sonra, tavuk, bir küfe yumurtayla çıkagelmiş.

İnek çok memnun olmuş.

Yalnız tavuğun yanındaki eli bıçaklı adamı merak edip sormuş:

“Ortak, bu adam kim?

Tavuk cevap vermiş:

“Kasap, sucuklu yumurta için... Seni kesecek, sucuk yapacak, benim de yumurtalarım var, ortaklık tamam!”

İnek olayın özünü o anda anlamış.

Endişeli bir şekilde mırıldanmış:

“Bu ortaklık benim canıma mal olacak galiba!”

Tavuk cevap vermiş:

“Hiç mızıkçılık yapmayın.

Anlaşmanın şartları çok açık.

Ben ortak olarak üzerime düşen görevi yaptım.

Şimdi sana düşen görevi yapma sırası geldi.

Amacımız, insanlara bol, lezzetli ve şişmanlatmayan sucuklu yumurta yedirmek, değim mi?

Hadi, lütfen kendinizi kasaba teslim edin!”

Not: Horoz, gelişmiş Batı ülkelerini, inek ise geri kalmış ülkeleri temsil etmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder