.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

16 Ağustos 2018 Perşembe

Yerli ve milli ürünler.

Vestel venus'un cogu parcasinin abd den geldigi, bu sebeple milli olmadigi yonunde paylasimlar yapiliyor. 

Bu sekilde dusunursek dunyada tamamen yerli ve milli bir teknoloji urunu ureten ulke olmadigini soylemek belki de abarti olmaz. 

Ornek vereyim. 

Ataselik gorevim esnasinda bir gun genelkurmay veya savunma bakanligindan bir yazi aldim. 

Biz Ingilizlerden bir keskin nisanci tufegi almisiz. 

Bu tufegin durbunu ve kullanim kitapcigi ile bakim malzemelerini temin etmek istediklerini soyluyorlardi. 

Ilgili firmanin telefonunu bulup gorevli bir kisiyle konustum. 

Bu malzemelerin temin edilmesi istendigini kendisiyle yuz yuze gorusmek istedigimi soyledim. 

"Gelmenize gerek yok." dedi. 

Ben, anlamadim, "Siz mi buraya geleceksiniz?" diye sordum. 

Adam cevap verdi. 

"Hayir gelmeyecegiz. Kullanim klavuzunu postayla gondeririz. Diger malzemeleri biz uretmiyoruz. Durbun falanca ulkeden, bakim malzemeleri de filanca ulkeden geliyor. Email adresinizi verirseniz ilgili firmalarin irtibat bilgilerini bildiririz." 

Benzer bir durum da gece gorus gizlugunde yasandi. 

Gece gorus gozluklerinin icinde bulunan bir tüp Nato standartlarina uygun olarak sadece amerikadaki bir firma ve hollanda daki fransiz hollanda ortakligindaki bir firma tarafindan uretiliyormus. 

Nissan arabam vardi bir zamanlar. Motoru renault motoruydu. 

Mercedes'in bile bazi modellerinde renault motoru var. 

Elektronik urunlerin kucuk islemci, diyot vb. parcalari da sanirim uzakdoguda uretiliyor. 

Bu sebeple, mercedes ne kadar almansa vestel venus te o kadar turk demek belki de yanlis olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder