.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

16 Ağustos 2018 Perşembe

Türkiye'nin durumu.

Bizde adet oldugu uzere kendimizi ya olmadigimiz kadar zayif veya olmadigimiz kadar guclu gormek yaygin bir davranis. 

Simdi de hicbir sey uretemedigimiz ve urettiklerimizin de parcalarinin baska ulkelerde uretildigi iddialari ortada dolasiyor. 

Bence bunlarin gerceklik payi biraz abartiliyor. 

Yurt disinda bazi silah ve arac fuarlarina katildim. 

Cok sasirdigim olaylara sahit oldum. 

Mesela petrol kuyularinda cikan yanginlari sondurmek icin kullanilan bir arac gordum. 

Bizim bir firmamiz uretiyormus. 

Suudilerin actigi ve tum dunyadan bircok firmanin katildigi ihalede alman firmasi ile yarismis ve ihaleyi kazanmis. 

Fetoculerin kumpasla iceri attirdigi bazi deniz subaylarinin katkilariyla deniz silah ve araclarinda atilim yapmistik. 

O zamanlar Ingiltere gibi denizci bir devlet bile bize ortak uretim yapalim, bizim ihtiyaclarimizi da karsilayalim diye teklifte bulunmustu. 

Turk mallarinin kalitesini en bariz sekilde Irak kuzeyinde gordum. 

Baska ulkelerden alinan cimento ve demirle yapilan binalarda cokme cok fazla oldugundan sadece turk demir ve cimentosu kullanilacak diye barzani nin karar aldigini biliyorum. 

Biz alman arabalarina hangi gozle bakiyorsak irak ta da bizim gida, insaat ve giyim urunlerine ayni gozle bakiyorlar ve haklilar da. 

Ben erbil de bir defa yunan yogurdu aldim yiyemedim. 

Kirec gibiydi. 

Tum yagini almislar. Suleymaniye ve kerkuk gibi yerlerde italyan takim elbiselerinin yuzune bakan yok. 

Parasi olan turk mali aliyor. 

Bu soylediklerime bakip simdi birileri cikip dunya devleti olduk filan demesin. 

Elbette bir halt olmadik. 

Elbette daha cok gerideyiz. 

Ama o kadar da geride degil. 

Hicbir sey uretemeyen bir ortadogu ulkesi ise hic degiliz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder