.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

14 Ağustos 2018 Salı

Ekonomik kriz herkes için yıkım değildir.

Bir zamanlar komutani oldugum birlikte calisan genc bir arkadas vardi. 

Bu arkadas neredeyse tum parasiyla borsadan alim yapiyordu. 

O gunlerde yasanan ve Turkiye'de artik mutad hale gelen ekonomik krizin ardindan bir gun o arkadasa "gel sana kantinden bir sey ismarlayayim, senin paran kalmamistir" dedim. 

Guldu... 

Cok sevdigi hindistan cevizli cukulatalardan iki tane cikardi. 

Birini bana verdi.

"Komutanim. Bu krizden ben olumsuz etkilenmedim. Akilli bir insan icin her kriz bir firsattir." dedi. 

Ben para islerinden hic anlamayan klasik bir devlet memuru oldugum icin ne demek istedigini anlamadim.

Arkadas bunu gorunce anlatmaya basladi.

"Kriz patlak verir vermez borsadaki butun kagitlarimi sattim. Para olarak kriz oncesine gore su kadar zararim vardi. Kagit olarak ta su kadar hisse satmistim. Sonra piyasayi takip etmeye basladim. Degeri dibe vuran saglam sirketlerin kagitlarindan kriz suresince satin almaya basladim. Daha simdiden kriz oncesindeki kadar hisse satin aldim. Paramin da yarisindan fazlasi hala duruyor. Bu parayla alima devam ediyorum. Bu kriz bir gun mutlaka sona erecek. Ben o zamana kadar kagit miktarini en az ikiye katlarim ve krizden iki kat zenginlesmis olarak cikarim." 

Cok sasirdim. 

"O zaman kantine gidelim de bana bir seyler ismarla." dedim. 

O gun bu gundur her krizde bu olay aklima gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder