.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

22 Aralık 2013 Pazar

AKP Hükümetİ-Fethullah Gülen Cemaati ve Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK)Savaşları.


(Fethullah Gülen Cemaati, paralel devlet, vesayet rejimi, yolsuzluk soruşturmaları, Balyoz davası, casusluk davası, Ergenekon davası, Zekeriya Öz, Cumhuriyet Baş Savcısı, polis.)


Burada konuyu uzun uzun incelemeye gerek görmüyorum. Çünkü olaylar çok taze ve halen yaşanmaktadır. Onun için doğrudan benim çıkardığım sonuçlara geçeceğim.

1. Ordu siyasete karışmamalıdır. Bunu için her türlü yasal ve idari düzenleme yapılmalıdır.

2. Tek parti iktidarı ve güçlü lider; demokrasi ve bireysel hak ve özgürlükler açısından zararlıdır. Mevcut yapı değiştirilmeli, güçlü hükumetleri dengeleyecek bir yönetsel yapı (mesela 2'nci bir meclis veya senato olması gibi) oluşturulmalıdır.
3. Cemaatler ve tarikatlar kontrol altına alınmalı, devlete ve siyasete hakim olmaları ve müdahaleleri önlenmelidir.

Devlet tüm milletin devletidir. Onun için millet tarafından yönetilmelidir. Ne askere, ne cemaatlere ve nede güçlü liderlere/partilere koşulsuz teslim edilmemelidir.

Toplum örgütlenmeli ve yönetimde etkin olma hakkı daha geniş halk tabakalarına yayılmalıdır.

Ben askerim, devletin sahibi benim zihniyetine,
Ben cemaatim, dindarım bu devlete ben çörekleneceğim diyen zihniyete,
Halk beni seçti, demokrasi demek sandık demek, onun için bir dahaki seçime kadar ne yaparsam yapayım bana karışamazsınız diyen zihniyete karşı tedbir alınmalıdır.

Demokrasilerde seçim yapılması halkın otoriter bir sisteme karşı kendini koruması için istediği zaman yönetimi değiştirme yetkisini elinde bulundurması içindir. Yoksa bazılarının anladığı gibi; halk beni şu kadar süre için seçti, bu süre zarfında ben her istediğimi yaparım, kimse de beni değiştiremez diyebilmesi için değildir. Yani demokrasilerde yönetimin değişmesi için halkın gelecek seçimi beklemek gibi bir zorunluluğu yoktur. İktidara gelince milletin beklentilerinden uzaklaşan, otoriterleşen, özgürlükleri kısıtlayan veya devleti genel anlamda iyi yönetemeyen partilerin iktidardan düşürülmesi için yapısal mekanizmalar kurulmalıdır.

Millet, bir partiye 4-5 sene ülkeyi yönetmesi için oy verdi diye o iktidarın her şeyine katlanmak mecburiyetinde değildir.

Milletin bu gücü elinde bulundurması ve etkili bir şekilde kullanabilmesi için sivil toplum güçlendirilmelidir.
Örgütlü, yönetime katılan, haklarını bilen ve sahip çıkan bir toplumda; asker de, din adamları da, güçlü liderler de toplum üzerinde tahakküm kuramazlar. Bu sebeple toplum örgütlenmeli, bilinçlenmeli ve hak ve özgürlüklerine sahip çıkmalıdır.

Saygılar sunarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder