.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

7 Ocak 2025 Salı

Etkili (Çok Okunan) Bir Blog Yazmanın 13 Yolu [7. Ocak 2025]

 Bu blogu uzun bir süre önce açtım. 

Önceleri detaylı inceleme yazıları yazarken zaman zaman özel sebeplerle yazılarıma uzun süreli aralar verdim.

Çoğu zaman da yazılarımı blog adına da uygun şekilde yazdım.

Yani aklıma gelen veya aklımdan geçen şeylerden bahsettim.

Geçen gün internette gezinirken, blog sayısının çok fazla olduğunu ve bunların çok az bir kısmının çok başarılı olduğunu anlatan yazılara rastladım.

Başarılı derken kastettiğim, çok okunmalarıdır.

Bunun üzerine iyi bir blog nasıl olmalıdır sorusu üzerine odaklanarak araştırma yaptım.

Elde ettiğim bilgileri maddeler halinde bir araya getirdim.

Amacım, blogumu buna göre düzenlemek ve yazılarımı daha iyi yazmaktı.

Ama bencillik yapmanın alemi olmadığını düşündüm.

Çıkardığım notları yayınlayarak ihtiyaç duyabilecek kişilerle paylaşmaya karar verdim.

Çıkardığım notları aşağıda sunuyorum.

İyi okumalar.

İnşallah işinize yarar.

Etkili (Çok Okunan) Bir Blog Yazmanın 13 Yolu

1. Blog Konuları Hakkında Beyin Fırtınası Yapın

   Blog yazısı yazarken, sizin olduğu kadar okuyucularınızın da ilgi alanına giren ve onlara değer katabilecek konuları ele alın. Yeni konu fikirleri için ilham almak üzere diğer bloglara göz atın. Hangi konu başlıklarının trend olduğunu öğrenmek için Google Trends’i kullanın.

2. Anahtar Kelime Araştırmasıyla Okuyucuları Seçtiğiniz Konuya Odaklandırın

   Başarılı olmak için konunuzla en alakalı sorguları bulabileceğiniz anahtar kelime aramaları yürütün. Öte yandan, daha genel anahtar kelimeler de daha yüksek arama hacmine sahip olma eğilimindedir. İnsanların öğrenmek için para harcadıkları alanlar muhtemelen diğer insanların da öğrenmek isteyeceği konuları içermektedir.

   Araştırmanıza, diğer blog yazarlarının alan adı ile analizi başlatın. Bu blogları rakipleriniz olarak görün. Rakiplerinizin sıralandığı URL ve anahtar kelimeleri bir listede toplayın. URL’leri ana konu başlıklarına göre kategorilere ayırın.

   İçerik açıklarını belirlemek için az trafik alan sayfaları analiz edin. Eş zamanlı olarak güçlü oldukları sayfaları da inceleyip fikirler edinin. Konu başlıklarınızı belirlemek adına bu açıklar ve bilgilerden faydalanın.

3. Kitlenizi Belirleyin

   Alanınızdaki diğer bloglara göz atarak ve kitlenizin aklındaki temel soruları öğrenmek için online forumları kullanarak blogu kimin için yazacağınızı belirleyin. Blog yazılarınızı okuyabilecek insanların gözünden bakın. Hedef kitleyi göz önünde bulundurmak, onların ihtiyaçları üzerine düşünmek size fayda sağlayacaktır.

4. Düzenli bir taslak oluşturun

   Blog yazma işinin anahtarı, yazıyı oluşturmadan önce kapsamlı araştırma ve planlama yapmaktır. Konuya karar verdikten sonra, içeriğiniz için kalıp oluşturmanız gerekecek. Alt başlıklar oluşturarak işe başlayın. Böylece, yazınızı daha kolay yazabilirsiniz ve yazınızın okuması daha kolay olur.

   Açıklamanıza ve alt başlıklarınızın her birinin altına madde madde notlar ekleyin. Böylece temel noktaları açık ve kesin bir şekilde ifade etmeniz kolaylaşır.   

5. Dikkat Çekici bir Başlık Bulun

   Blog yazımında, güçlü bir içeriğe ihtiyaç duyduğunuz kadar güçlü bir başlık da gereklidir. Tek yapmanız gereken, şu noktaları aklınızda bulundurmaktır: Net olma, spesifik olma ve bir yanıt veya çözüm sunma.

   İyi bir başlık yazmak ayrıca, kendinizi okuyucu kitlenizin yerine koyma konusunda ne kadar başarılı olduğunuza da bağlıdır. Blog yazınızın, okuyucularınıza bir şekilde fayda sağlayacak değerli bilgiler sunacağı vaadinde bulunmak için başlığı kullanın.

   Başlıklarınızda en çok etkileşim alan ifadelere yer verin. Yapılan bir araştırmada, bazı ifadeler içeren başlıkların daha çok ortalama paylaşım elde ettikleri belirlenmiştir. Ortalama etkileşim sayısına göre ilk beş ifade şöyle sıralanmıştır:

Yılın“: 26.702

X yıl içinde“: 24.515

İlk olarak“: 17.226

İlk kez“: 17.069

X’lerden biri“: 10.077

   Aynı çalışmada, manşetlerin başında veya sonunda yer alan en iyi ifadeler incelendiğinde “yapmanın X yolu” ifadesi başı çekmiştir. Bununla birlikte, analizi en iyi 60 ifadeyi kapsayacak şekilde genişletip sonuçları kategorize ettiklerinde, “nasıl yapılır” ifadesini içeren başlıklar açık ara en çok etkileşim alan manşetler olmuştur.

   Başlıklarınıza parantez veya köşeli parantez ekleyin. Başlıklara parantez ekleme yöntemi, ilgi çekici başlıklar oluşturmak için tercih edilen tekniklerden biridir. Çünkü, yapılan bir araştırmanın da ortaya koyduğu gibi, başlıklara parantez eklemek, tıklama oranını (TO) %40’a kadar arttırabilmektedir.

   Başlıklarınızı duygusal pazarlama için optimize edin. Her metin yazarı, duygusal başlıkların önemli sayıda tıklama alma kapasitesine sahip olduğunun bilincindedir. Blogunuzun içeriği ne kadar iyi olursa olsun, sıkıcı bir başlıkla okuyucu bulmakta zorlanırsınız. Başlık, gönderinin ne hakkında olduğunu tanımlamalı ve insanların okumayı istemesini sağlamalıdır.

   İdeal başlık uzunluğu, 11 kelime ile 65 karakter arasındadır. Başlıklarınızda sayılara yer veriyorsanız, tek haneli sayılar içeren başlıkları tercih etmelisiniz. İçinde bulunulan yılı içeren başlıkla daha fazla kişi etkileşime geçmektedir. Başlığın sonuna sadece yıl eklemek bile blog trafiğinizi artırır.

   Okurların yeniliği çağrıştıran başlıkları paylaşma olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle, ‘ilk kez’ gibi ifadeler eklemeyi deneyebilirsiniz. “Bilmeniz gerekir”, “yapmanız gerekir” veya “en iyisi” gibi ifadeler kullanın. Bir “nasıl yapılır” yazısı yazıyorsanız, blogunuzun çözdüğü sorunu düşünün. Birisi bu sorunla karşılaştığında arama motoruna ne yazabilir?

6. İlgi Çekici İçerikler Yazın

   Blog yazılarının üç ana ögeden oluştuğunu unutmayın: Giriş, gelişme (gövde metni) ve sonuç. Giriş, çok önemlidir. Makalenizin ilk birkaç cümlesinde, okuyucuların dikkatini çekmiş olmanız gerekir.

   Ziyaretçilere yazının ne hakkında olduğunu anlatan net bir giriş yapın. Ziyaretçinin okumaya devam etmek istemesini de sağlamanız gerekir. Blogunuzun anahtar kelimesini girişe dahil etmeye çalışmak iyi bir püf noktasıdır.

   Girişte ilginç veya şaşırtıcı istatistikler paylaşarak iyi sonuçlar alabilirsiniz. Bir başka seçenek de bir sorundan bahsetmek ve bir çözüm vaat etmektir. Bloglar ayrıca, mizahi bir kişisel hikâye paylaşarak da okuyucuyu içine çekebilmektedir.

   Birçok tanıtımda, kaçırma korkusu da kullanılır. Zaman baskısı ekleyerek, insanların gönderinin bahsettiği şeyi kaçırma riskini almak yerine gönderiyi hemen okumak istemelerini sağlayabilirsiniz. Özet olarak, etkileyici bir giriş yapın.

   Girişte en fazla 4-8 cümle kullanın. Giriş, 3 paragrafı geçmesin. Hiç kimse uzun giriş cümlelerinden hoşlanmaz. DUO=G Formülünü Uygulayın: Deneyim + Uzmanlık + Otorite = Güven.

   Güven: Blog yazılarınızı insanları ve dolayısıyla arama motorlarını yanıltmak amacıyla üretmeyin. Deneyim: Mümkün oldukça ilk elden deneyimlere yer verin. Uzmanlık: Yazılarınız, konunun uzmanı tarafından yazılsın. Otorite: Ana konunuz dahilinde ve blogunuzun yetkin olduğu alanlarda yazılar yazın. Girişin sonunda, gelişme kısmında bahsedeceğiniz konuların kısa bir özetini paylaşarak yazının stilini belirleyin.

   Bunun ardından, gelişme yani gövde metnini yazmaya başlayın. Blog yazınız, net ve ilgi çekici olmalıdır. Abartı ve tekrarlardan kaçının. Bilginizi, araştırmalarınızı ve analizlerinizi paylaşarak okuyuculara bir değer sunun. Yazıyı tamamlayınca bir sonuç yazın ve imzanızı sonuç bölümüyle atın.

   Sonucu, geçiş ile başlatın. Bu geçiş, bazen kısa bir özet bazen tek bir cümle olabilir. Geçişten sonra bir soru sorun. Okuyucunuza son derece kesin bir soru yönelttiğiniz adım burasıdır. Temel olarak, “Ne düşündüğünüzü bana bildirin” gibi genel veya kapalı uçlu sorgulardan kaçının. Yazınızı, ilgi çekici bir şekilde bitirin.

   Yazının tamamında kullanıcı dostu içerikler oluşturun. Hem ilgi çekici hem de faydalı içerikler yazın. Çok zeki olmaya çalışırsanız insanları kaybedersiniz. Mümkün olduğunca az kelime kullanarak cümle başına tek bir noktaya değinmeyi hedefleyin.

   Tüm yazı boyunca, paragrafları kısa tutun. En fazla 3-4 cümleden oluşan paragrafları tercih edin. Font Büyüklükleri ise 15-17 px olsun. Ayrıca, çok resmi bir izlenim vermeyin. Konuştuğunuz gibi yazın.

7. Blogunuza Stil Katın

   Aynı renkler, hem blogunuzun logosunda hem de sosyal medya platformlarında kullanılmalıdır. Yazınızın güçlü bir görsel cazibeye sahip olması, okuyucularınızı bloğunuza çekmeniz açısından önemlidir.

8. Alakalı görseller seçin

   Mümkünse, blog yazılarınızı birkaç resimle veya video ile zenginleştirmelisiniz.

9. CTA (eylem çağrısı) kullanın

   Bir blog, okuyucuları belirli bir eylemde bulunmaları için motive eden önemli bir araç olarak da kullanılabilir. Bu maksatla bloglarda genellikle CTA arasında "Abone ol", "E-kitabı indir" veya "Üye ol" gibi CTA ifadeleri kullanılır.

10. SEO Çalışmaları Yapın

   Blogger’lar için güçlü bir SEO (arama motoru optimizasyonu) planı, içeriklerinizi blog yazısını yazmadan önce ve yazdıktan sonra optimize etmeyi gerektirir. Bu, hem taslak aşamasından önce anahtar kelime araştırması yapmayı hem de ortaya çıkan yazıyı bu anahtar kelimeleri kullanarak rötuşlamayı içerir.

     Diyelim ki "işletme stratejileri" anahtar ifadesini seçtiniz. Mümkünse bu kalıbı başlığınızda, gövde metninde ve 1-2 alt başlıkta kullanın. Daha sonra, bu anahtar kelimeleri meta verilerinize ekleyin.

   Meta veriler, her makale için Google'da göreceğiniz ön izleme metnidir. Başlık (meta başlık) ile kısa bir açıklamadan (meta açıklama) oluşur. Ayrıca, anahtar kelimeleri makalenizin URL'sine ve blog yazınızdaki resimlerin alternatif metinlerine de eklemeniz gerekir.

     SEO uyumlu blog yazısı yazın. Yazının hedef kitle açısından doğru ve doyurucu bilgiler sunması gerekir. Yazıda doğru anahtar kelimelere doğru yoğunlukta yer verilmelidir.

     Kısa URL’ler oluşturun. Kısa ve öz linkler her zaman önde gelir. Her şeyden önce URL’niz, Google’ın sayfanızın konusunu anlaması noktasında çok önemli bir rol oynar. İkinci olarak, kullanıcılar hangi arama sonucunu tıklayacaklarını belirlemek için URL’lere güvenirler.

      Meta açıklamalarınız daha faydalı olsun. Meta açıklamanız, sayfanızın tıklama oranını artırmak için mükemmel bir fırsat sunar. Başlık ve manşetlerde anahtar kelimeye yer verin. Odak anahtar kelimenizi meta başlık etiketinize ve manşet başlıklara eklemeniz yeterli olacaktır.

   Anahtar kelimeler trafik alan kelimelerdir. Çok fazla anahtar kelime kullanımı, filtre durumunu beraberinde getirmektedir. Bu yüzden blog yazılarında hacmi yüksek olan anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

   Son olarak; yazılarınızda, iç linkler kullanın.

11. Blog yazınızı düzenleyin ve yayınlayın

   Yaygın olarak yapılan blog hatalarına düşmemek için yazınızda herhangi bir gramer hatası, tekrar veya profesyonelliğe uymayan içerik olup olmadığını titizlikle kontrol etmeniz gerekir.

      Ayrıca, her bir bölümde fikirlerinizin uyumlu bir şekilde aktığından ve okuyuculara net ve amaca uygun bir mesaj iletildiğinden emin olun. Blog yazınızı yayınlamadan önce, bir arkadaşınıza inceletebilirsiniz. Bundan sonra yazınızı yayınlayın.

12. Yazının Tanıtımını Yapın

   Blog tanıtımının ve okuyucu kazanmanın en etkili yolları, e-posta ve sosyal medya pazarlama faaliyetleri yürütmektir. E-posta, kitlenizle aranızda doğrudan iletişim sağlayan bir kanal olduğu için pazarlama çalışmaları için en güvenilir platformlardan biridir.

   Yazımızı sosyal medyada paylaşmak da büyük etki yaratabilir. Ayrıca, farklı platformlara reklam verebilirsiniz. Hangi kanalı seçerseniz seçin, okuyucularınızla her gün aktif bir şekilde etkileşimde kalmaya özen göstermelisiniz.

13. İçeriğinizi Güncel Tutun

   Düzenli aralıklarla sürekli olarak yazılar yazın. Yazdığınız bir konu ile ilgili yeni gelişmeler oldukça ya yazınızı düzelterek bu değişiklikleri ekleyin veya bunlarla ilgili yeni bir yazı yazın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder