.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

9 Ağustos 2023 Çarşamba

Türkiye'de yeni bir din mi ortaya çıktı?

Uzun süredir youtube videolarında bazı kişilerin görüntülerini seyrediyor, kullandıkları bazı ifadelere "cahildir, ne dediğini bilmiyordur" diyerek gülüp geçiyordum.

Sonra, aynı şeyleri tarikat mensupları olduğu anlaşılan bazı kişilerden de duymaya başladım, youtube videolarında.

Bu gün internette gördüm ki aynı ifadeleri Diyanet İşleri Başkanı da kullanmış.

Diğerleri gibi, Diyanet İşleri Başkanı'nın da söylediği ve benim anlamakta zorlandığım ifade şu: Zamları Allah yapıyor.

Elhamdülillah Müslümanım.

Azımsanamayacak kadar dini eğitim adlığımı düşünüyorum.

Hem ailemden hem de bizim gençliğimizde hemen hemen her camide görev yapan ama artık pek nadir bulunan aklı başında din adamlarından.

Onlardan öğrendiğim bir dua var.

Amentü diye bilinir ve bize imanın, yani İslam inancına sahip olmanın şartları diye öğretirlerdi.

İnternetten bulup kopyaladım, buraya yapıştırıyorum.

Unuttuğumdan değil, yazarak vakit kaybetmemek için.

Amentü duasının okunuşu;

Amentü billahi;

ve melaiketihi 

ve kütübihi 

ve rasulihi 

vel yevmil ahiri 

ve bil kaderi, hayrihi ve şerrihi minallahi Teala 

vel ba subadel mevt.

Hakkun Eşhedü en la ilahe illallah ve Eşhedü enne muhammeden abdühü ve rasulühü.

Bir kişiye Müslüman diyebilmek için veya bir kişinin Müslüman olarak kabul edilebilmesi için temel koşulların belirtildiği bu duadaki "ve bil kaderi, hayrihi ve şerrihi minallahi Teala" ifadesinin zamların Allah tarafından yapıldığına kaynak olarak gösterildiği kanaatindeyim.

Ancak, burada bir terslik var.

Bu ifadede, "kadere, hayır ve şerrin Allah'tan geldiğine" anlamına geliyor. 

Burada Allah zamları yapıyor diye bir ifade olmadığı ortada. 

DİB ve diğerlerinin söylemeye çalıştığı şey: "Şerrihi" ifadesindeki "şer", yani "hayırlı olmayan şeyler" Allahtan geliyor. Zamlar da hayırlı bir şey değil, dolayısıyla Allah'tan gelen bir şey. Bu yüzden zamlar sebebiyle hükümeti suçlamayın. Hükümete kızmayın. 

Sapkınlık da burada başlıyor.

Ama duada Allah'tan geldiği ifade edilen diğer şey, yani hayır konusunda aynı şeyi söylemiyorlar. 

Örneğin; "Zamları Allah yapıyor." diyen insanlara, "Yolları kim yaptı, köprüleri kim yaptı veya diğer olumlu şeyleri kim yaptı?" diye sorduğunuzda; "Erduvaaaan!" diye bağırıyorlar.

Bu ifadelerden "Hayır, Erdoğan'dan; şer ise Allah'tan geliyor." anlamı çıkıyor.

Sıradan insanların yaptıkları bu büyük hatayı fark etmediklerini varsayabiliriz. 

Ama tarikat mensubu bir torba sakalı olan zatların ve hele de Diyanet İşleri Başkanı'nın (Gerçi adamın İslam'la ilgili tek bir çalışması yok, makaleleri ve akademik unvanlarını kazandığı çalışmaları Hristiyanlıkla ilgili diyorlar ama buna takılmıyorum.) buradaki sakatlığı görmemesi mümkün değil.

Acaba bu zatlar yeni bir din mi icat ettiler yoksa başka bir saikle imanın şartlarını mı değiştiriyorlar?

Bu ifadeleri "şirk" sayılmaz mı?

Bence; eğer hala Müslümanım diyorlarsa iman tazelemelerinde ve hatalarından bir an önce dönmelerinde fayda var.

Tabii ben bir din adamı değil, sıradan bir Müslüman'ım. Ne yapmaları gerektiğini aklı başında bir din adamına danışsalar daha uygun olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder