.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

16 Ağustos 2018 Perşembe

Şıhlık nerede başlar, nerede sona erer?

Yillar once bir gun geceleyin sizma ile bir koyun etrafini cepecevre kusattik. 

Boyle durumlarda geldigimizi sanirim koku alma duyulari guclu oldugu icin ilk olarak koyun kopekleri fark eder ve havlamaya baslar. 

Ama kar yagdigindan kopekler kokumuzu alamamis olmali ki hic havlamadilar. 

Bize gelen haber geceleri koye teroristlerin geldigi yonundeydi. 

Bu sebeple koy cevresinde emniyet unsurlarini birakip arama yapacak timler koye dogru yaklasti. 

Koyun en dis kesimindeki evlere kadar yaklastik. Ben timimle koydeki tastan insa edilmis okula gidip tertiplendim. 

Okul koyun ortasinda merkezi konumdaydi. 

Duvarlari en az 40_50 santim genisliginde oldugundan roket atsalar bile etkilenmeyecegi icin emniyetli durumdaydik. 

Gece yarisi oldugundan koyde isigi yanan cok az ev vardi. 

Saat 24 00 gibi koy cevresindeki arama unsurlari da koye girdi. 

Daha 5 dakika gecmeden koyun icinden gurultuler ve bagrismalar geldi. 

Kisa sure sonra da 4 kisiyi elleri ve agızları baglanmis sekilde getirip bana teslim ettiler. 

Geririlen kisilerden yogun bir sekilde raki kokusu geliyordu. 

Birinin agzini actirdim. 

Adam cok heyecanli ve yakalandığı sıradaki koşuşturma sebebiyle ayılmış durumdaydı. 

Sen kimsiz diye sordum. 

Köyün okulunun ogretmenlerinden biri oldugunu soyledi. 

Uzerini aradik. 

Kimliğini bulup baktım. 

Gercekten de batili, yanlis hatirlamiyorsam Ispartali idi. 

Diğerlerinin kim oldugunu sordum. 

Biri ogretmen, biri koyun muhtarinin oglu digeri de bir şıh'ın ogluymus. 

Şıhın ogluna baktim tamamen kelle durumunda.


Kor kutuk sarhos. 

Adamlarin ellerini cozdurdum. 

Konusunca anladim ki bir sure once koye yakin bir yerde teroristler birkac kisiyi yakalamis. 

Koy pkk'ya destek vermiyor diye tehdit dolu bir konusma yapmislar. 

Koye ceza olarak vergi kesmislaer. 

Soyledikleri rakam o kadar buyuktu ki koyu toptan satsalar odemeleri mumkun degildi.

Teroristlerin verdigi sure uc gun sonra doluyormus. 

Bu yuzden koyde buyuk bir sikinti varmis. 

Bizim timler eve girince onlari gecenin karanliginda terorist sanip kapidan pencereden kacmaya calismislar. 

Dogal olarak bizimkiler de onlari paketleyivermis. 

Ogretmenlerle konusmaya devam ettim. 

Teroristler cobanlara ogretmenleri koyden gondermelerini soylediklerinden ogretmenler teroristler gelirse bizi oldururler diye o zamandan beri geceleri uyumuyormus. 

Muhtar da onlara goz kulak olsun diye oğlunu geceleri onların evine gonderiyormuş. 

Gece boyunca uyanik kalmaktan canlari sıkılinca aksamlari icmeye baslamislar. 

Pkk şıhları da vurdugundan sihin oglu da onlarla kalmaya baslamiş. 

Şıh in oglu ayilinca "Sen şıh oglusun. Neden icki iciyorsun?" diye sordum. 

Babam da gençliginde içiyormuş diye cevap verdi. 

Sonra dogudaki sihlarin batiya gidince ne haltlar yedigiyle ilgili bir suru hikaye anlatti. 

Gercek olaylarmiydi yoksa halk arasinda uydurulmus seyler miydi bilmiyorum ama Sihlığın ve tarikat kurumlarinin ne kadar yoz ve somuruye acik duzenler oldugunu anlamaya yetecek seylerdi. 

Siirt'te de benzer hikayeler dinleyince bu kanaatim daha da guclendi.

En sasirdigim sey ise daha once bir siyasi partiden milletvekili olan ve iyi ictigi soylenen bir şıh oglunun sozleriydi. 

Dağın başında arabasını durdurup konuştuğum ve daha sonra da yanıma gelen bu adam bana; "Bizim şıhlık Amanos Daglarına kadar, orayi gecince her şey serbest." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder