.quickedit {display:none;} .quickedit {display:none;}

10 Haziran 2014 Salı

Türkiye'nin en büyük dolandırıcılık şebekeleri....Hem de yasal olarak faaliyet gösteriyorlar.


Lafı hiç dolandırmadan söyleyeyim.
Türkiyenin en büyük dolandırıcılık şebekeleri bankalardır.


İnanmayan varsa bunu bir örnekle açıklayayım.
Mesela bankadan 10.000 TL. kredi çekeceksiniz.
Bankanın size söylediği faiz oranı da farz edelim %1.02 olsun.
Bakıyorsunuz diğer bankalara, düşük bir faiz oranı gibi geliyor ve çekmeye karar veriyorsunuz.

Ama o da ne?!....
Banka sizden 250 TL dosya masrafı kesiyor.
Ne dosyasıymış bu böyle?
Altın suyuna batırılmış kağıt mı kullanıyorsunuz?
Diye soruyorsunuz....
Cevap: Beyefendi prosedür böyle....

Tam hadi neyse diyeceksiniz kiiiii....
Bankacı hemen ilave ediyor: 250 TL de hayat sigortası var!

Haydaaa....
10.000 TL oldu mu 9.500 TL.

Faiz diye ödediğiniz parayı 9.500 TL üzerinden hesaplayınca faiz 1.073'e çıkıyor siz farkına varmadan.

Sonra da son darbeyi vuruyor banka memuru: Eğer 2 adet faturayı bizim banka üzerinden ödemezseniz aylık 10. TL civarında hesap işletim ücreti kesilecek.....

Kardeşim bana ne hesap işletim ücretinden!....
Hesap açma bana öyleyse!....
Böylece işletmek zorunda kalmazsın o hesabı.
Ben de her ay parayı getirip elden öderim.

Ama olmaaaaz.
Prosedür böyle.....

4 yıl için çektiyseniz parayı eğer, hesap işletim ücreti de 4 yılda 400 TL civarında.
Bunu da çıkarın ana paradan...
9.100 TL kalıyor elinizde.
Bu paraya göre ödeyeceğin fazi de otomatik olarak yükseliyor.
Çünkü sen 10.000 TL. üzerinden fazi öderken eline geçen 9.100 TL.

Şimdi de toplam kesintilere faiz açısından bir daha bakalım.
900 TL kesinti, 10. 000 TL olarak çektiğiniz paranın yüzde kaçı?
%9'u değil mi?
Yani banka sizden %5'i peşin %4'ü taksitle toplam %9 para kesiyor.
Bunun adı da faiz değil ya sen de yiyorsun.

Şimdi tekrar hesaplayalım.
Banka parayı çekerken %5 para kesiyor.
Sonra aylara bölünmüş olarak ödenecek şekilde paranın %4'ünü daha kesiyor.
%1.02 diye seni aldatarak çaktırmadan aylık %1.073 fazi kesiyor.
Aylık %1.073 fail yıl bazında %12.9 civarında yapıyor.

Bileşik faiz hesaplarına hiç girmeden kabaca hesaplayalım.
 %1.073+%5+%4+%12.8=Yıllık bazda toplam ödediğiniz faiz %22.87 (Halbuki siz %12.8 faiz ödediğinizi sanıyorsunuz.)
Bunu kabaca aylara bölersek sonuç %1.9 dan fazla. Yani siz aylık bazda %1.02 faiz ödediğinizi sanırken aslında %2 civarında faiz ödüyorsunuz.

Bu rakamlar aslında daha yüksek çıkar.
Biz burada kabaca bir hesaplama yaptık.

Şimdi size soruyorum...

Peki bu sahtekarlık değilde nedir?
Bu dolandırıcılık değil de nedir?
Faiz oranları çok düştü diyerek halka yalan söylemek yani yalancılık değil de nedir?

Ben İngiltere'de bir süre yaşadım.
Orada da bankadan kredi çektim.
Benden ne hesap işletim ücreti aldılar, ne de dosya masrafı....

Eğer bu konuda uluslararası bir bankacılık kuralı olsa para düşkünü İngilizler bu paraları kesinlikle alırdı.

Demek ki sadece bizim bankalarımız, aynı politikacılarımız gibi, bizim halkımızı keriz yerine koymayı kendilerinde bir hak görüyorlar..

 Milletin gözünün içine baka baka yalan söylüyorlar...

Açıkçası milleti dolandırıyorlar.....

Hem de yasal olarak....

Politikacılar ne yapıyor?

Ses çıkarmıyorlar...

Çünkü milleti uyandırmaya gelmez...

Sonra bunlar kendi sahtekarlıklarının da farkına varabilir...

Peki ne yapılabilir?

Bankadan para çekmek çoğu insan için mecburiyet durumunda...

Malum borç harç gırtlağa kadar...

Ben diyorum ki ülke çapında bir protesto bu işi çözer....

Örneğin 3 ay boyunca Türkiye'de hiç kimse kredi borcunu ödemesin...

Veya bu bankaların haksız kesintilerini son taksit geldiğinde oradan kesip ödemesin...

Bankalar bununla kesinlikle başa çıkamaz ve dolandırıcılıktan vazgeçerler...

Herkesi mahkemeye verecek değiller ya...

Veren banka olursa herkes o bankadaki hesabını kapatsın...

Unutmayalım...

Bizim bankalara muhtaç olduğumuz kadar bankalar da bize muhtaç...

Hatta daha fazla.

Çünkü insan kendini sıkarsa banka olmadan yaşayabilir...

Ama bankalar biz olmadan yaşayamazlar....

Bunu okuyan herkes yayılmasına da aracılık ederse eğer, en azından bir kamuoyu oluşur bu konuda...

Şimdiden teşekkürler...

Saygılar sunarım...

10.06.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder