Bu gün telefonum bozuldu.
Kullandığım telefon hattını aldığım firmanın bir şubesine gittim.
Arıza yaptığı yeri söyleyip tamir ettirmem gerektiğini söylediler.
Acil telefonlar beklediğimden tamir ettirmek yerine bir telefon almaya karar verdim.
Telefon satan yerleri gezdikten sonra almak istediğim telefonu en uygun fiyata satan yerden aldım.
Eski telefonum da aynı marka olduğundan şarj cihazı almam gerekmiyor diye düşünüyordum.
Fakat teyit etmek için sordum.
Eski şarj cihazım (adaptör) uymuyormuş.
Yenisini almam gerekiyormuş.
Bir avuç para verip yeni adaptörden aldım mecburen.
Ama bir sürü küfür etmekten de kendimi alamadım.
Hadi farklı bir telefon markası olsa neyse, aynı markanın farklı modelleri için farklı adaptör üretmelerine sinir oluyorum.
Her telefon değişikliğinde, eskisi sağlam ve kullanılır olan adaptörün yerine yenisini almak zorunda kalmak resmen kazıklanmak demek.
Üretici firmaların maksimum kar elde edebilmek için böyle bir uyanıklık yaptığı ortada.
Ama devlet neden buna hiçbir şey demiyor?
Neden vatandaşlarının haklarını korumuyor?
Neden zaten zor geçinen insanların sömürülmesini önlemeye çalışmıyor?
Devletimiz telefon firmaları için standart bir şarj cihazı adaptörü belirlese ve her firmanın bu adaptöre göre telefonlarını ayarlamasını şart koşsa ne olur?
Her telefon aldığımızda yeni bir adaptör için bir avuç para ödemek zorunda kalmayız.
Küresel ısınmanın azaltılmasından her yerin şarj aleti çöplüğüne dönmemesini sağlamaya kadar birçok faydası da olur bu uygulamanın.
Yanlış hatırlamıyorsam Avrupa Birliği böyle bir kanun çıkarmaya çalışıyor.
Biz niye çıkarmıyoruz?
AB vatandaşları insan da biz değil miyiz?
Ekonomik krizin insanları yaşamaktan soğuttuğu bu günlerde, tasarruf söylemiyle illallah ettiren hükümetimiz, tasarruf etmeyi önemsiyorsa böyle bir kanunu muhakkak çıkarmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder